مقالات مقالات .

مقالات

نحوه تولید بوتیل استات

برای تولید استات بوتیل از واکنش بوتانول و اسید استیک در مجاورت کاتالیزور استفاده می شود. معمولا اسید سولفوریک نقش کاتالیزور را برعهده دارد. بوتیل استات، نوعی استر است. زمانی که با اسید واکنش می دهد، گرما، الکل و اسید آزاد می کند. اگر با اسیدهای اکسید کننده قوی واکنش دهد،


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۱:۰۸ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

کاربردهای بوتیل استات

بوتیل استات یا همان بوتیل اتانوات در صنایع غذایی، دارویی، رنگ سازی، تولید رزین و چسب، آزمایشگاه، مواد شوینده و پاک کننده، محصولات آرایشی و بهداشتی، صنعت خودرو، چرم مصنوعی و پلاستیک و … کاربرد دارد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۴:۵۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

کاردرمانی در منزل برای چه بیمارانی مناسب است؟

کاردرمانی در منزل برای بیماران مختلف مناسب است. از جمله آنها می‌توان به بیماران زیر اشاره کرد:
افراد مبتلا به پارکینسون
بیماران مبتلا به ام اس
سکته مغزی و اختلالات نورولوژیک

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۳:۱۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

رویکردهای مورد استفاده در کاردرمانی ذهنی

در کاردرمانی ذهنی از روش‌ های مختلفی برای بهبود مراجعه کننده ها استفاده می ‌شود. برخی از این روش ها به تنهایی کاربرد دارند و برخی دیگر باید هماهنگ با سایر رویکردها مورد استفاده قرار گیرند. مهم ‌ترین رویکردهای مورد استفاده در کاردرمانی ذهنی عبارتند از:

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۵:۵۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

بهترین دکتر ایمپلنت در شمال تهران

بهترین دکتر ایمپلنت در شمال تهران ، عمل کاشت ایمپلنت دندان را با دقت و ظرافت خاصی انجام می دهد. ایمپلنت دندان یک درمان سرپایی محسوب می گردد و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. بهترین دکتر ایمپلنت در شمال تهران در مرحله ی اول، وضعیت دهان و


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۲:۱۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

کاشت دندان به روش جدید

آیا متوجه شده اید که دندان‌هایتان لق هستند و یا دچار پوسیدگی عمیق شده اند؟ آیا به دلیل از دست دادن دندان هایتان در جویدن، هضم و یا صحبت کردن مشکل پیدا کرده اید؟ اگر اینطور است، ممکن است کاشت دندان به روش جدید برایتان جالب باشد. ایمپلنت دندان راهی مطمئن برای بازگرداندن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۷:۳۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

متیل استات

متیل استات با cas number یا شماره شناسایی 9-20-79 یک حلال آلی است. این ماده کاربردهای فراوانی در صنایع گوناگون مانند صنایع تولید شوینده، رنگ، رزین و…  دارد. در صنعت این ماده با نام تجاری متیل استات و نام اختصاری MeOAc شناخته می‌شود. ‌فرمول مولکولی این ماده C3H6O2 است. از لحاظ ظاهری نیز، متیل استات مایعی بی رنگ، شفاف و  دارای بویی معطر و همچنین طعمی دلپذیر می‌باشد.

MeOAc در حالت مایع و بخار، بسیار قابل اشتعال است و در صورت تماس با چشم و پوست باعث ایجاد حس سوزش، درد و… می‌شود. بنابراین گفته می‌شود در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، ممکن است باعث ایجاد خطراتی برای انسان و محیط زیست شود. در نتیجه رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با این محصول ضروری است.

متیل استات دارای کاربرد گسترده‌ای در صنایع شوینده و بهداشتی است. به طور مثال از این ماده به عنوان لاک پاک کن استفاده می‌شود. علاوه بر آن به عنوان رقیق کننده در رنگرزی نیز به کار می‌رود. این ماده با نام‌های دیگری همچون متیل اتانوآت، استیک اسید متیل استر و… نیز شناخته می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این ماده‌ی بی رنگ و گاها زرد رنگ، می‌توان به فرار بودن آن اشاره کرد. میزان تبخیر زیاد و خشک شدن با سرعت بالا سبب متمایز و پرکاربرد شدن این حلال به عنوان یک تمیز کننده و رقیق کننده در صنعت شده است. به دلیل نبود مواد آلی فرار (VOC) به آسانی قابل برگشت به محیط زیست است و جز مواد آلوده کننده‌ی خطرناک محیط زیست به شمار نمی‌رود.

ساده‌ترین روش تولید این ماده استفاده از استریفیکیشن متانول و اسید استیک در حضور یک اسید قوی است. استریفیکیشن به فرایندی که در آن الکل و یک اسید به وسیله یک کربوکسیلیک اسید به استر تبدیل می‌شود، می‌گویند. سولفوریک اسید به عنوان کاتالیست معمول شناخته می‌شود. این کاتالیست به برای تولید اسید به شکل جامد در برخی واحدها استفاده می‌شوند. این کار موجب بالا رفتن بازده واکنش، کم شدن میزان متانول و اسید استیک موجود در محصول همچنین موجب کاهش خوردگی در تجهیزات فرایندی خواهد شد. در ابتدا متانول و استیک اسید وارد راکتور شده و سپس اسید سولفوریک به اندازه یک درصد وزنی به عنوان کاتالیزور اضافه می‌گردد. این واکنش در اثر حرارت شروع می‌شود و تا جایی ادامه پیدا می‌کند که دما در طول برج تقطیر ثابت شود. پس از اتمام این مرحله آب تولید شده از متیل استات جدا شده و متیل استات به دست می‌آید.

متیل استات از خانواده استر استات‌ها می‌باشد. ساختار این ماده از 3 اتم کربن تشکیل شده و جزئی از خانواده‌ی هیدروکربن‌ها نیز به شمار می‌رود.

https://oxizan.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۵:۴۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)