مقالات مقالات .

مقالات

نحوه توليد بوتيل استات

براي توليد استات بوتيل از واكنش بوتانول و اسيد استيك در مجاورت كاتاليزور استفاده مي شود. معمولا اسيد سولفوريك نقش كاتاليزور را برعهده دارد. بوتيل استات، نوعي استر است. زماني كه با اسيد واكنش مي دهد، گرما، الكل و اسيد آزاد مي كند. اگر با اسيدهاي اكسيد كننده قوي واكنش دهد،


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۱:۰۸ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

كاربردهاي بوتيل استات

بوتيل استات يا همان بوتيل اتانوات در صنايع غذايي، دارويي، رنگ سازي، توليد رزين و چسب، آزمايشگاه، مواد شوينده و پاك كننده، محصولات آرايشي و بهداشتي، صنعت خودرو، چرم مصنوعي و پلاستيك و … كاربرد دارد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۴:۵۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

كاردرماني در منزل براي چه بيماراني مناسب است؟

كاردرماني در منزل براي بيماران مختلف مناسب است. از جمله آنها مي‌توان به بيماران زير اشاره كرد:
افراد مبتلا به پاركينسون
بيماران مبتلا به ام اس
سكته مغزي و اختلالات نورولوژيك

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۳:۱۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

رويكردهاي مورد استفاده در كاردرماني ذهني

در كاردرماني ذهني از روش‌ هاي مختلفي براي بهبود مراجعه كننده ها استفاده مي ‌شود. برخي از اين روش ها به تنهايي كاربرد دارند و برخي ديگر بايد هماهنگ با ساير رويكردها مورد استفاده قرار گيرند. مهم ‌ترين رويكردهاي مورد استفاده در كاردرماني ذهني عبارتند از:

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۵:۵۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

بهترين دكتر ايمپلنت در شمال تهران

بهترين دكتر ايمپلنت در شمال تهران ، عمل كاشت ايمپلنت دندان را با دقت و ظرافت خاصي انجام مي دهد. ايمپلنت دندان يك درمان سرپايي محسوب مي گردد و با استفاده از بي حسي موضعي انجام مي شود. بهترين دكتر ايمپلنت در شمال تهران در مرحله ي اول، وضعيت دهان و


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۲:۱۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

كاشت دندان به روش جديد

آيا متوجه شده ايد كه دندان‌هايتان لق هستند و يا دچار پوسيدگي عميق شده اند؟ آيا به دليل از دست دادن دندان هايتان در جويدن، هضم و يا صحبت كردن مشكل پيدا كرده ايد؟ اگر اينطور است، ممكن است كاشت دندان به روش جديد برايتان جالب باشد. ايمپلنت دندان راهي مطمئن براي بازگرداندن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۷:۳۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

متيل استات

متيل استات با cas number يا شماره شناسايي 9-20-79 يك حلال آلي است. اين ماده كاربردهاي فراواني در صنايع گوناگون مانند صنايع توليد شوينده، رنگ، رزين و…  دارد. در صنعت اين ماده با نام تجاري متيل استات و نام اختصاري MeOAc شناخته مي‌شود. ‌فرمول مولكولي اين ماده C3H6O2 است. از لحاظ ظاهري نيز، متيل استات مايعي بي رنگ، شفاف و  داراي بويي معطر و همچنين طعمي دلپذير مي‌باشد.

MeOAc در حالت مايع و بخار، بسيار قابل اشتعال است و در صورت تماس با چشم و پوست باعث ايجاد حس سوزش، درد و… مي‌شود. بنابراين گفته مي‌شود در صورت عدم رعايت نكات ايمني، ممكن است باعث ايجاد خطراتي براي انسان و محيط زيست شود. در نتيجه رعايت نكات ايمني در هنگام كار با اين محصول ضروري است.

متيل استات داراي كاربرد گسترده‌اي در صنايع شوينده و بهداشتي است. به طور مثال از اين ماده به عنوان لاك پاك كن استفاده مي‌شود. علاوه بر آن به عنوان رقيق كننده در رنگرزي نيز به كار مي‌رود. اين ماده با نام‌هاي ديگري همچون متيل اتانوآت، استيك اسيد متيل استر و… نيز شناخته مي‌شود.

از ديگر ويژگي‌هاي اين ماده‌ي بي رنگ و گاها زرد رنگ، مي‌توان به فرار بودن آن اشاره كرد. ميزان تبخير زياد و خشك شدن با سرعت بالا سبب متمايز و پركاربرد شدن اين حلال به عنوان يك تميز كننده و رقيق كننده در صنعت شده است. به دليل نبود مواد آلي فرار (VOC) به آساني قابل برگشت به محيط زيست است و جز مواد آلوده كننده‌ي خطرناك محيط زيست به شمار نمي‌رود.

ساده‌ترين روش توليد اين ماده استفاده از استريفيكيشن متانول و اسيد استيك در حضور يك اسيد قوي است. استريفيكيشن به فرايندي كه در آن الكل و يك اسيد به وسيله يك كربوكسيليك اسيد به استر تبديل مي‌شود، مي‌گويند. سولفوريك اسيد به عنوان كاتاليست معمول شناخته مي‌شود. اين كاتاليست به براي توليد اسيد به شكل جامد در برخي واحدها استفاده مي‌شوند. اين كار موجب بالا رفتن بازده واكنش، كم شدن ميزان متانول و اسيد استيك موجود در محصول همچنين موجب كاهش خوردگي در تجهيزات فرايندي خواهد شد. در ابتدا متانول و استيك اسيد وارد راكتور شده و سپس اسيد سولفوريك به اندازه يك درصد وزني به عنوان كاتاليزور اضافه مي‌گردد. اين واكنش در اثر حرارت شروع مي‌شود و تا جايي ادامه پيدا مي‌كند كه دما در طول برج تقطير ثابت شود. پس از اتمام اين مرحله آب توليد شده از متيل استات جدا شده و متيل استات به دست مي‌آيد.

متيل استات از خانواده استر استات‌ها مي‌باشد. ساختار اين ماده از 3 اتم كربن تشكيل شده و جزئي از خانواده‌ي هيدروكربن‌ها نيز به شمار مي‌رود.

https://oxizan.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۵:۴۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)